Zoeken

Test: Hyosung Aquila GV125 S Bobber

Wie in de markt is voor een boulevard cruiser ziet zijn keuze tegenwoordig voornamelijk beperkt tot dikke fietsen uit het land aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, bij voorkeur Milwaukee en minimaal 114 ci. Maar wat nou als je 18 bent en net je rijbewijs hebt gehaald? Daar heeft Hyosung op ingespeeld met de Aquila GV125 S Bobber, die gezien de reacties op straat amper voor z’n Amerikaanse evenknieën onderdoet.

Test: Honda Super Cub

Goud, wierook en mirre…. Wie gebruikt dat tegenwoordig nog? Nou goed, goud is wel een puntje, maar dat heb je ook niet altijd zomaar even bij je. Wierook is toch wel een tikje seventies inmiddels… en mirre… wie heeft er anno nu überhaupt ooit mirre gezien? Dat moet beter kunnen, dat kan veel moderner. Dus geven we er zelf maar eens een slinger aan en trekken het kerstverhaal de 21ste eeuw in. Geen ezel, geen klassieke giften, maar een nagelnieuwe Honda Super Cub en…. Een doos speciaalbier. Hier komt

Vergelijk: Aprilia RSV4 versus Ducati Panigale V4

Oké, geef toe. Dé allergaafste nieuwe motor van 2018 is natuurlijk de Panigale V4. Zelfs als het uiterlijk je niet zo bij de kladden grijpt als destijds de Panigale deed, kun je er niet omheen. Die looks gecombineerd met een V4 blok…. Dat is pas vuurwerk. Dat staat bovenaan je verlanglijst. Maar wat zou er gebeuren als je die V4 naast die ándere V4 zet? Laten we dat maar eens snel doen.

Dubbeltest: Triumph Street Twin en Street Scrambler

De lancering van een compleet nieuw ontwikkelde paralleltwin, in 900cc en 1200cc, was drie jaar geleden voor Triumph het startsein voor het compleet vernieuwen van de Bonneville retro-klassieke familie. De Street Twin was de aftrap voor de 900 Twin, een jaar later werd de Scrambler tot Street Scrambler (900) geüpgraded.

Dubbeltest: Kawasaki Z125 en Ninja 125

Ah, yes! De Kawa 125’s! Hebben we zin in. Het hoeft niet altijd 1000cc te zijn of over een Dakar-etappe te gaan (al zullen we dat nooit afslaan), ook de kleintjes zijn minstens even leuk. En als je dat al vaker gelezen hebt, dat klopt, dat zeggen we ook vaker. Voor 2019 stapt ook Kawasaki in de A1-klasse en daarmee is de keus voor een nieuwe motor nooit zo groot geweest als nu. Eerst was de 300cc klasse aan de beurt –en je hebt gezien wat daar is gebeurd-, nu is het tijd voor de allerkleinsten.